Holy Scum – Strange Desires (2022)

Holy Scum powstał w 2019 roku, w Manchesterze. Skład tego czteroosobowego zespołu to muzycy: wokalista Mike Mare (Dälek) gitarzysta Peter J. Taylor (Action Beat), basista Chris Haslam (GNOD) i perkusista Jon Perry (GNOD). Na swoim koncie mają dwie epki – „Kill” (2020) i „Fuck” (2020). Album „Strange Desires” to ich debiutancki duży krążek, który swoją premierę miał 10 czerwca 2022 roku, w brytyjskim niezależnym labelu Rocket Recordings. Masteringiem materiału na płytę zajął się sam Justin Broadrick (Godflesh, Jesu, Techno Animal itd.). Na płycie znalazło się 8 utworów. Muzyka zawarta na debiucie to ściana grzmiącego, kakofonicznego hałasu z odrobiną industrialnego dudnienia, który nadaje piosence rytm. Wokal jest schowany i zniekształcony przez różnej maści efekty. Album „Strange Desires” przepełniony jest niepokojącymi, mrocznymi i klaustrofobicznymi dźwiękami. Fani takich kapel, jak Godflesh, Swans i wczesne Ministry powinni posłuchać tej płyty. Polecam ten mocny i głośny debiut.

Continue reading

Ditz – The Great Regression (2022)

Zespół Ditz powstał w 2015 roku, w Brighton. Tworzą go: Callum Francis (wokal), Anton Mocock (gitara), Archie Brewis-Lawes (gitara), Caleb Remnant (gitara basowa) i Jack Looker (perkusja). Mają na swoim koncie jedną epkę „5 songs”(2020), a „The Great Regression” to debiutancki album Anglików. Ukazał się 4 marca 2022 roku, w niezależnym labelu Alcopop! Records. Na płycie znalazło się 10 utworów. Muzyka na albumie to czysty dynamit, bardzo energetyczny mix postpunka, posthardcore i noise rocka. Świetne gitarowe hałaśliwe granie z agresywnym, czasem przechodzącym w melodeklamację wokalem C. Francisa. Nie można przejść obojętnie obok tego debiutu, bo Ditz nagrali wyśmienity materiał i jest to jedna z lepszych tegorocznych płyt gitarowych na niezależnej scenie brytyjskiej. Potrafią porządnie pohałasować. Polecam!

Continue reading

Zeug – Womb (2021)

Zeug to eksperymentalno-dronowe trio z Berlina. W skład wchodzą: Benjamin Nash (gitara, syntezator i wokal), Vladislav Overchuk (gitara basowa i wokal) i Lorenzo Barbieri (perkusja i wokal). Po dwóch poprzednich płytach „Low” i „Grounded”, trzecia „Womb” jest ostatnią częścią trylogii, na której znalazły się trzy utwory. Każdy z nich podzielony został na dwie części. „Womb” miał premierę 26 listopada 2021 roku i jest to 70 minutowa apokaliptyczna podróż od mrocznego drona do rytualnego doom, z alikwotowymi wokalami. Potrafią nas również zaskoczyć, przechodząc w bagiennego bluesa, psychodelię i art core’a. Świetny eksperymentalny materiał, który polecam.

Continue reading

Pinch Points – Process (2022)

Pinch Points to postunkowy zespół z Melbourne. Skład to: Adam Smith (gitara i wokal), Jordan Oakley (gitara), Acacia Coates (gitara basowa i wokal), i Isabella Orsini (perkusja i wokal). Album „Process” to druga duża studyjna płyta w dorobku Australijczyków, która ukazała się 18 marca 2022 roku, w dwóch labelach – australijskim Mistletone i amerykańskim Exploding In Sound Records. Najnowsze wydawnictwo to 10 utworów utrzymanych w klimatach postpunkowych, punkowych i artpunkowych. Mamy tu brzęczące riffy i postrzępione gitary, naprzemienne damsko-męskie wokale, najczęściej krzyczane oraz napędzającą sekcje rytmiczną Coates i Orsini z krętym basem i dość zawiłym bębnieniem. Polecam najnowszą płytę Pinch Points.

Continue reading